ورود ثبت

ورود به سایت

نام کاربری *
گذرواژه *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

تکمیل فیلدهای ستاره‌دار الزامی است.
نام *
نام کاربری *
گذرواژه *
تکرار گذرواژه *
پست الکترونیک *
تکرار پست الکترونیک *

قوانین و مقررات / درباره ما / تماس با ما    02122276534   -   02122255495

تجهیزات دوربین مداربسته

شاید شما هم اینطور فکر میکنید که دوربین مدار بسته در اصل همان دوربینی ست که به دیواری یا به مکان خاصی نصب میشود. مطمئناً هستند افرادی که این تصور را دارند. اما ما برای شما توضیح میدهیم که وقتی کلمه دوربین مداربسته استفاده میشود. منظور یک پکیج کامل از چندین وسیله که با هم باید ارتباط داشته باشند تا یک هدف خاص را دنبال کنند.

این پکیج را با هم دوربین مدار بسته میگویند. تجهیزات دوربین مداربسته یکی از اصلی ترین رکنها هستند که اگر یکی از آنها وجود نداشته باشد، دوربین مداربسته هم معنی ندارد.

انواع تجهیزات دوربین مدار بسته

همانطور که در پاراگراف قبل اشاره شد دوربین مداربسته شامل یک پکیج است. این پکیج را که به عنوان تجهیزات دوربین مدار بسته میشناسیم. شامل DVR (دی وی آر) و  NVR ( ان وی آر) - کابل های مخصوص - هارد ذخیره داده ها - نمایشگر یا مانیتور - نورافکن - رک یا محفظه ای برای نگهداری تجهیزات - کارت DVR - آداپتور (منبع تغذیه) - داکت یا لوله فلکسی یا فلزی - سوکتها - فیش ها هستند. 

دستگاه DVR

DVR (دی وی آر) 

یکی از مهمترین قسمتهای دوربین مدار بسته دستگاهی ست به اسم DVR که مخفف عبارت Digital Video Recorder می‌باشد. کار این دستگاه به این شکل است که تصاویر را از دوربین گرفته و آن را بر روی فضایی به اسم هارد ذخیره میکند. بدین روش  تصاویری که به دی وی آر منتقل میشود به صورت آنالوگ میباشد از اینجا به بعد کار دستگاه DVR شروع میشود و این تصاویر را بر روی هار به صورت دیجیتال ذخیره میکند. 

NVR ( ان وی آر)

این دستگاه نیز وظیفه ضبط تصاویر بر روی هارد را دارد. با این تفاوت که در NVR که مخفف ( Network Video Recorder ) میباشد، سیستم مدار بسته تحت شبکه میباشد و دستگاه DVR سیستم مدار بسته آن آنالوگ میباشد. در واقعه دستگاه NVR  معادل سرور در سیستم مداربسته شبکه میباشد. این دستگاه دارای طبقه بندی بر اساس تعداد کانالها و پهنای باند ورودی میباشد. که بر اساس تعداد کانالها ( 4 کاناله  - 8 کاناله - 16 کاناله - 32 کاناله ) قابلیت نصب دوربین وجود دارد.

 کابل های دوربین مدار بسته

کابل های مخصوص 

برای ارتباط بین این تجهیزات کابلهای وجود دارد که برای دستگاه های دی وی آر و ان وی آر متفاوت است. در DVR کابل کواکسیال میباشد . اما در دستگاه NVR کابل شبکه استفاده میشود

هارد ذخیره داده ها

هارد دستگاهی است برای ذخیره داده ها ، که در سیستم مدار بسته در دستگاه NVR  و  DVR  قرار میگیرد و فیلمهای که از دوربین ضبط میشود روی این هارد ذخیره و نگهداری میشود. 

نمایشگر یا مانیتور

به واسطه این دستگاه فیلم های که در پروسه های بالا گفته شده را پخش میکند. این مانیتور میتواند سایز های مختلف داشته باشد. 

نورافکن 

دوربینها امکاناتی دارند که برای دید در شب میباشدبه اسم IR که فاصله کوتاهی را پوشش می دهد به همین دلیل در بیشتر نقاط در نزدیکی دوربین، پروژکتور یا نورافکن را نصب میکنند تا وسعت دید بیشتری وجود داشته باشد. 

  

عضویت در خبرنامه

ارتباط با ما

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان کاووسی فر، پلاک 23
تلفن: 22276534-021     22255495-021     info 'at' sahba-co 'dot' com