ورود ثبت

ورود به سایت

نام کاربری *
گذرواژه *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

تکمیل فیلدهای ستاره‌دار الزامی است.
نام *
نام کاربری *
گذرواژه *
تکرار گذرواژه *
پست الکترونیک *
تکرار پست الکترونیک *

قوانین و مقررات / درباره ما / تماس با ما    02122276534   -   02122255495

دلایل استفاده از کاور ضد انفجار

 

دلایل استفاده از کاور ضد انفجار :

 

 

از کتاب راهنمای کد ملی برق(NEC) NFPA  :

 

 

برای سال‌های متمادی، طبقه‌بندی کلاس I و بخش 1 به این معنی بود که این طرح به تجهیزات ضد انفجار، لوله‌های فولادی و مهر و موم‌های راهبردی کانال نیاز داشت. ماده 100 تجهيزات ضدانفجار را اينگونه تعريف كرده است: «تجهيزات محصور شده در موردي كه بتواند در برابر انفجار گاز يا بخار معيني كه ممكن است در آن رخ دهد مقاومت كند و از اشتعال گاز يا بخار معين اطراف محفظه توسط جرقه و جرقه جلوگيري كند. یا انفجار گاز یا بخار در داخل، و در دمای خارجی آنچنان عمل می‌کند که اتمسفر قابل اشتعال اطراف در اثر آن مشتعل نمی‌شود.»

تجهیزاتی که می توانند باعث ایجاد قوس یا جرقه هایی شوند که می توانند جو را مشتعل کنند، معمولاً باید از مکان های خطرناک دور نگه داشته شوند. گاهی اوقات، نمی توان از آن اجتناب کرد، بنابراین تجهیزات باید برای مکان خطرناک مناسب شناسایی شوند. امروزه گزینه‌های بیشتری برای جلوگیری از جرقه‌ها یا قوس‌های قابل احتراق وجود دارد.

تجهیزات ضد انفجار بیشتر از سایر روش های حفاظتی در دسترس بوده است. تجهیزات ضد انفجار معمولاً از ورودی های مجرای و اتصالات فلنجی تشکیل شده اند. عملاً غیرممکن است که اتصالات رزوه ای را ضد گاز بسازید. سیستم مجرا و محفظه دستگاه به دلیل تغییرات دما «نفس می‌کشند» و هر گاز یا بخار قابل اشتعال در اتاق می‌تواند به مرور زمان وارد مجرا یا محفظه شود و در نتیجه یک مخلوط انفجاری ایجاد شود. یک قوس می تواند یک انفجار ایجاد کند.

اگر انفجاری در یک محفظه یا سیستم مجرای رخ دهد، مخلوط سوزاننده یا گازهای داغ باید به اندازه کافی محصور شود تا از اشتعال هر گونه مخلوط انفجاری که ممکن است خارج از تجهیزات وجود داشته باشد، جلوگیری شود. برای جلوگیری از پارگی، که می تواند گازهای سوزان یا داغ را آزاد کند، محفظه باید دارای استحکام کافی برای مقاومت در برابر فشار ناشی از انفجار داخلی باشد. در حین انفجار، گازها از طریق هر مسیر یا روزنه ای که در محفظه وجود دارد، خارج می شود.

 

 

برچسب ها: قیمت دوربین مدار بسته, قیمت دوربین مداربسته, خرید دوربین مداربسته, دوربین مداربسته پاناسونیک, همراه صهبا, دوربین ضد انفجار, دوربین ضدانفجار, کاور ضد انفجار, کاور ضدانفجار

عضویت در خبرنامه

ارتباط با ما

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان کاووسی فر، پلاک 23
تلفن: 22276534-021     22255495-021     info 'at' sahba-co 'dot' com