ورود ثبت

ورود به سایت

نام کاربری *
گذرواژه *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

تکمیل فیلدهای ستاره‌دار الزامی است.
نام *
نام کاربری *
گذرواژه *
تکرار گذرواژه *
پست الکترونیک *
تکرار پست الکترونیک *

قوانین و مقررات / درباره ما / تماس با ما    02122276534   -   02122255495

امن‌تر و هوشمند‌تر با «اکسیس» Axis

مفهوم «آهسته و پیوسته» در تاریخچه بیشتر برندهای جهان مشاهده می‌شود. کمپانی «اکسیس» نیز همانند سایر همتایان خود به صورت پله‌پله مسیر پیشرفت را پیموده و به جایگاه کنونی‌اش در جهان رسیده است. این شرکت در سال 1984 میلادی، توسط مایکل کارلسون، مارتین گرن و کیث بلادورث در شهر لوُند کشور سوئد پایه‌ریزی شد.

این برند که در حال حاضر تولید دوربین های مدار بسته تحت شبکه را با هدف امنیت فیزیکی و نظارت تصویری در دستور کار خود قرار داده، در ابتدا تولید کننده سرورهای پرینتر بوده و به مرور فعالیت خود را در زمینه فروش پروتکل‌های مبدل‌ها و رابط‌های پرینترها به منظور اتصال بین پرینترهای شخصی در رایانه‌های بزرگ IBM و مینی کامپیوترها گسترش داد.

در اواخر دهه 80 میلادی، Axis Communications اولین دفتر فروش برون‌مرزی خود را در ماساچوست امریکا افتتاح کرد. در ابتدای دهه 90 میلادی، نیز تمرکز خود را از روی رایانه‌های IBM برداشت و به فعالیت در شبکه، پروتکل‌های TCP/IP و تولید محصولات مربوطه پرداخت. در سال 1995 نیز دفاتر فروشی را در کشورهای ژاپن و سنگاپور افتتاح کرد.
در سال 1996، اکسیس، پدیده جدید خود را به جهان معرفی کرد. اولین دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) در جهان توسط این برند اختراع و با عنوان Neteye 200 وارد بازار رقابت شد. این طراحی انقلابی در صنعت دوربین‌های مداربسته ایجاد کرد و نظارت تصویری را از دنیای آنالوگ به دنیای بی‌نهایت دیجیتال انتقال داد. سازندگان اکسیس بر این باورند که: «تنها بخاطر فهم و درک صنعت CCTV نبود که ما توانستیم اولین دوربین مداربسته تحت شبکه جهان را اختراع کنیم، بلکه ما نشان دادیم که می‌توانیم آن را به ثمر برسانیم».

امن‌تر و هوشمند‌تر با «اکسیس» Axis

Neteye 200 برای اولین بار در نمایشگاه N+1 در آتلانتای ایالت جورجیای امریکا رونمایی شد و اولین مشتری آن، استیو وازنیک، یکی از بنیان‌گذاران برند اپل بود که دو عدد از آن را سفارش داد. این دوربین جایزه‌های صنعتی زیادی را از آن خود کرد.
دو سال بعد، به دلیل این که هنوز دوربین‌های آنالوگ زیادی در سراسر جهان وجود داشتند و امکان جایگزینی آن‌ها با Neteye نبود، مهندسان اکسیس دست از تلاش برنداشتند و برای ادامه راه دنیای IP، اولین ویدئو اینکدر جهان را نیز اختراع کردند که به وسیله آن امکان تبدیل داده‌های آنالوگ به دیجیتال وجود داشت. در سال 1999 میلادی، مدل The Axis 2100 معرفی و روانه بازار شد و برای 5 سال متوالی بالاترین جایگاه فروش را از آن خود کرد.

دوربین اکسیس

در سال 2002، اکسیس دیگر یک متخصص ارتباطات صرف نبود بلکه تبدیل به شماره یک جهانی در عرصه سیستم‌های نظارت تصویری شده و برای نیل به این هدف، دانش خود را در جهت توسعه فناوری و محصولاتش با رویکردهای خاص و با استاندارد بالا و شیوه فروش منحصر به فرد ترکیب کرده بود.
در خلال سال‌های 2002 تا 2010 که اکسیس از آن‌ به عنوان «زمان نوآوری» یاد می‌کند، شگفتی‌های زیادی توسط این شرکت رقم خورد. از جمله تولید اولین دوربین مداربسته تحت شبکه مجهز به قابلیت PoE (بدون نیاز به آداپتور و تامین انرژی از طریق جریان برق مستقیم شبکه) و فرمت فشرده‌سازی MPEG-4 compression. رونمایی از دوربین مدار بسته با رزولوشن HDTV برای اولین بار در جهان نیز توسط کمپانی اکسیس و در سال 2004 اتفاق افتاد.
در سال 2008 نیز سه کمپانی برتر و شناخته شده جهان شامل اکسیس، بوش و سونی اعلام کردند که با مشارکت یکدیگر استاندارد جدیدی را در صنعت نظارت تصویری شبکه برای دوربین‌ها تحت عنوان استاندارد ONVIF تعریف و تنظیم کرده‌اند و خود کمپانی اکسیس در سال 2009 اولین دوربین مداربسته شبکه تحت همین استاندارد را با پارت نامبر the AXIS P3301 روانه بازار کرد. در حال حاضر نیز بیش از 600 محصول سازگار با این استاندارد در سطح جهان در دسترس عموم قرار دارد.
در طی سال‌های 2010 تا 2014 اکسیس مورد تحسین جهانیان قرار گرفت و با تولید اولین دوربین مداربسته ترمال IP (حرارتی) و همچنین حساس‌ترین دوربین نوری جهان موسوم به Lightfinder که حتی در شب نیز قابلیت تشخیص و شناسایی رنگ‌ها را داشت، انقلاب جدیدی را در این صنعت برپا کرد. دوربین Lightfinder توانست جایزهthe Wall Street Journal Technology Innovation Award (جایزه نوآوری در تکنولوژی مجله وال ستریت) در سال 2012 را از آن خود کند. همچنین در این سال‌ها اکسیس مجدد به اصل خود بازگشت و شروع به تولید موج جدیدی از دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت از جمله AXIS A1001 Network Door Controller کرد و متوجه فرصت‌های بی‌شمار و نقطه ضعف‌های بازار رقابت در زمینه تکنولوژی شبکه شد و به فکر تولید محصولات جدیدی افتاد و آن‌ها را «شبکه وسایل امنیتی» نامید.
اکسیس در مسیر کاری خود همواره ثابت کرده، می‌خواهد همانند نامش الگو و محور حرکت سایر برندها و رقبا در عرصه تکنولوژی باشد و به همین دلیل بسیاری از «اولین‌ها» را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. این برند در حال حاضر در بیش از 40 کشور جهان نمایندگی و بیش از 1600 نفر را در استخدام خود دارد. بر طبق آخرین نظرات آنالیزور صنعتی خانه تحقیقات IHS، اکسیس، «رهبر» بازار جهانیِ دوربین‌های شبکه و ویدئو اینکدرهاست. دوربین‌های مداربسته اکسیس را می‌توانید در متروهای مسکو، فضای شهری هوستون امریکا، فرودگاه سیدنی و اتوبوس‌های مادرید مشاهده کنید.
آن‌طور که گزارشات جهانی عنوان می‌کنند این کمپانی به فکر محیط زیست نیز هست و 65 درصد دوربین‌های شبکه و دستگاه‌های ذخیره‌ساز خود را فاقد مواد PVC تولید می‌کند که منجر به کاهش 13 درصدی انتشار کربن‌دی‌اکسید به جو شده است.
در 10 فوریه سال 2015، شرکت چند ملیتی ژاپنی Canon، با صرف هزینه 23.6 میلیارد کرون سوئدی (2.83 میلیارد دلار) از بزرگ‌ترین صاحبان اکسیس شد و در حال حاضر Canon به عنوان بخشی از سازمان، اما به صورت نهاد جداگانه اداره شده و خدمات ارزشمند خود را به تمام مشتریان خود ارائه می‌دهد.

عضویت در خبرنامه

ارتباط با ما

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان کاووسی فر، پلاک 23
تلفن: 22276534-021     22255495-021     info 'at' sahba-co 'dot' com