ورود ثبت

ورود به سایت

نام کاربری *
گذرواژه *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

تکمیل فیلدهای ستاره‌دار الزامی است.
نام *
نام کاربری *
گذرواژه *
تکرار گذرواژه *
پست الکترونیک *
تکرار پست الکترونیک *

قوانین و مقررات / درباره ما / تماس با ما    02122276534   -   02122255495

استخدام نصاب دوربین مدار بسته

باید پذیرفت که هر صنعت و هر برندی حتی با وجود داشتن بیش‌ترین سرمایه، بالاترین امکانات و ایده‌های برتر ذهنیِ مدیریت، بدون در اختیار داشتن نیروهای کارآمد در تمام بخش‌ها با شکست مواجه است.

کارشناسان نصب دوربین مداربسته

برای مثال در صنعت سیستم‌های نظارت تصویری، اکسس کنترل و دوربین مداربسته که به عنوان یکی از چرخه‌های اقتصادی پررونق شناخته می‌شود، وجود کارشناسان نصب حرفه‌ای و آموزش دیده به عنوان آخرین حلقه و تکمیل کننده سایر عوامل در این عرصه، امری مهم و ضروری است.
تصور کنید که نمایندگی برندهای معتبر بین المللی را دارید، همین‌طور وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی پرقدرت و جذب مشتری بالا. ولی کارشناسان نصب دوربین مداربسته شما، آن طور که باید و شاید حرفه‌ای و کارآزموده نیستند‎‎؛ دقیقاً همین جاست که تمام زحمات زنجیره‌های قبلی از بین رفته و به تدریج، شرکت، قدرت رقابت و مشتری‌های خود را از دست خواهد داد.


به همین منظور وظیفه خود دانستیم در این زمینه به ذکر برخی موارد بپردازیم. اگر علاقمندید یک «کارشناس نصب دوربین مدار بسته» بشوید و یا از فعالان در زمینه سیستم‌های مداربسته هستید، خواندن ادامه مقاله زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:
در زبان انگلیسی به نصاب یا تکنسین دوربین مدار بسته (CCTV Technician/installer) گفته می‌شود و به فردی اطلاق شده که در شرکت‌های تخصصی سیستم‌های حفاظتی ـ نظارتی مشغول به کار است و دانش و تجربه بسیار گسترده و متنوعی دارد.

وظایف نصاب دوربین مدار بسته

عمده زمان نصاب در طول روز کاری شامل نصب و نگه‌داری سیستم‌های مدار بسته است و از سایر وظایف او می‌توان به بازدید حضوری از محل برای ارائه مشاوره و تهیه لیست اقلام مورد نیاز برای نوشتن پیش فاکتور توسط کارشناسان فروش جهت اطلاع به مشتری، تهیه نقشه و مجازی‌سازی جایگاه‌های دوربین، مانیتور تجهیزات، تهیه درخواست برای خرید وسایل مورد نیاز برای هر پروژه پس از تایید نهایی مشتری، نوشتن گزارشات روزانه و ماهانه، پاسخ‌گویی به برخی سوالات احتمالی مشتریان قبل و بعد از خرید و... اشاره کرد.

توانایی‌های لازم نصاب دوربین مدار بسته

• شناخت انواع مختلف دوربین‌های مدار بسته (آنالوگ، تحت شبکه، وایرلس، صنعتی، دید در شب)
• شناخت دسته‌بندی دوربین‌های مداربسته (دام، بولت، باکس، پانورامیک، اسپیددام، ترمال، زوم)
• ماهر در نصب انواع دوربین‌های Outdoor و Indoor
• شناخت انواع لنزها و طریقه نصب آن‌ها
• شناخت و انتخاب نوع کابل و داکت مناسب و طریقه نصب آن‌ها بدون افت جریان و یا نویزدار بودن تصویر در مسافت‌های کم و زیاد
• شناخت انواع DVR و NVR و طریقه نصب HDD و سایر خروجی‌ها بر روی آن‌ها (همانند پورت‌های شبکه، منبع تغذیه و...)
• مانیتورینگ پیشرفته و تخصصی تصاویر دریافتی بر روی نمایش‌گر و انتقال روی موبایل و کامپیوتر (نرم افزار مدیریت تصاویر)
• توانایی عیب‌یابی و تست دوربین‌های مداربسته و سایر تجهیزات
• آشنایی کامل با ابزارآلات فنی و نحوه کار با آن‌ها
• مسلط به ویندوز و مایکروسافت آفیس (MS. Word, Power Point, Excel, Access)
• داشتن مهارت‌های سازمانی بالا
• داشتن مهارت‌های ارتباطی کتبی و شفاهی قوی
• شخصیت انعطاف پذیر، قابل اعتماد، دقیق
• روحیه کار تیمی
• داشتن حداقل مدرک دیپلم و آشنایی با زبان انگلیسی
• توانایی جسمی بالا
• و...

توانایی‌های لازم نصاب دوربین مدار بسته

موقعیت شغلی در ایران

همان طور که پیش‌تر گفتیم، رونق اقتصادی این صنعت نه تنها در دنیا، بلکه در ایران نیز در موقعیت خوبی قرار دارد و قطعا همه روزه در ستون نیازمندی‌های «کارگر ماهر نصاب» به چندین آگهی مرتبط با دوربین مداربسته برمی‌خورید و این به آن معناست که در صورت یادگیری این فن بیکار نخواهید ماند.
خوب است بدانید که هر شرکت با توجه به سیاست‌های خود از فردی که به جهت مصاحبه استخدامی می‌آید، توقعاتی دارد. برای مثال ممکن است برخی از آن‌ها از مُراجع توقع مدرک دوره‌های نصب دوربین مداربسته از آموزشگاه‌های فنی را داشته باشند و برخی نیز با به چالش کشیدن فرد از طریق پرسش سوالات در روز مصاحبه متوجه دانش و تجربه شخص بشوند.

آموزشگاه نصب دوربین مداربسته

جهت یادگیری این فن، کلاس‌هایی تحت عنوان «استخدام نصاب دوربین مدار بسته» با هزینه‌های معقول در آموزشگاه‌های آزاد فنی برگزار شده و از این طریق اطلاعاتی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. اما با این حال، همان طور که هر کسی که گواهینامه رانندگی می‌گیرد، هنوز راننده نیست، قطعا شما نیز نصاب دوربین مداربسته نخواهید شد. بعد از گذراندن دوره، این شما هستید که تعیین می‌کنید تا چه اندازه می‌خواهید فرد متخصص و متبحری بشوید و دیگران را متوجه و جذب مهارت‌ها و توانایی‌های فردیِ خود کنید.

کارآموز نصب دوربین مدار بسته

 به  منظور یادگیری نصب دوربین مدار بسته می‌توانید فعالیت خود را به عنوان «کارآموز» و به اصطلاح «وردست» در کنار اشخاص مجرب شروع کنید و نیز از طریق جستجو در گوگل و خواندن مقالات و دیدن فیلم و تصاویر مرتبط، گستره اطلاعات خود را وسیع‌تر و البته عمیق‌تر کنید.
اگر به این شغل علاقمند شدید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از همین سایت و ربات تلگرام ما شروع کنید و اطلاعات خود را در زمینه شناخت پارت نامبر*های برندهای معتبر و پرفروش و نحوه کار با نرم‌افزارهای مدیریت تصاویر و سایر موارد افزایش دهید.
در پایان به شما توصیه می‌کنیم زبان انگلیسی خود را تقویت کرده تا بتوانید به دنیای وسیعی از اطلاعات دسترسی پیدا کنید. به همین منظور، برای کمک به شما برخی از کلیدواژه‌های کاربردی انگلیسی در زمینه دوربین‌های مدار بسته را در ذیل می‌آوریم:

CCTV, Closed-circuit television, Analog, IP, Wireless, Dome, Bullet, Zoom, Box, Panoramic, Speed Dome, Thermal, lens, Test, adjust, troubleshoot and etc.

 *part number: منظور کد محصولات است و یک نصاب حرفه‌ای باید در حد توانش بیش‌تر پارت نامبرهای برندها را دانسته و از مشخصات فنی آن‌ها آگاه باشد.

عضویت در خبرنامه

ارتباط با ما

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان کاووسی فر، پلاک 23
تلفن: 22276534-021     22255495-021     info 'at' sahba-co 'dot' com