ورود ثبت

ورود به سایت

نام کاربری *
گذرواژه *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

تکمیل فیلدهای ستاره‌دار الزامی است.
نام *
نام کاربری *
گذرواژه *
تکرار گذرواژه *
پست الکترونیک *
تکرار پست الکترونیک *

قوانین و مقررات / درباره ما / تماس با ما    02122276534   -   02122255495

راهنمای خرید دوربین مداربسته (قسمت سوم)

اگر طی گشت و گذار و جستجو درون وب سایت همراه صهبا به کاتالوگ‌های انگلیسی محصولات ما برخورده و آن‌ها را دانلود و مشاهده کردید قطعا با مربع‌های رنگی با اشکال خاص هم مواجه شده‌اید. در این مقاله برآنیم مفهوم این مربع‌ها را که در واقع نشان‌گر ویژگی‌های کلیدی و مهم دوربین مدار بسته و یا دستگاه ذخیره‌ساز برای شما خریدار گرامیست، معنا کنیم. 

پیش از تفسیر این اشکال لازم به توضیح است که این علائم در تمام برندها گاها معنای یکسانی دارند و صرفا دیزاین گرافیکی آن‌ها با توجه به سلیقه گرافیست‌ها متفاوت است و گاها پیش می‌آید یک آیکون یا نمایه مخصوص یک برند باشد و در دیگر برندها مشاهده نشود و گاهی معناها و نمایه‌ها کاملا متفاوت است.

راهنمای خرید انگلیسی شرکت آیدیس IDIS

1. مربع با نمایش عدد 1080p: نمایان‌گر رزولوشن تصویر ثبت و یا ذخیره شده تا حد (FullHD (1920×1080pixel و همچنین به معنای دوربین مدار بسته 2 مگاپیکسل نیز هست.
2. علامت دو نیم دایره درون هم بر روی یک محور افقی و نوشته Motorized V/F: نشان دهنده لنز وری فوکال (varifocal) موتورایز (وری فوکال: با فاصله کانونی متغیر)
3. علامت دو نیم دایره درون هم بر روی یک محور افقی و نوشته A/F 30x: مخفف عبارت Auto focus به معنای واضح سازی خودکار لنز با زوم اپتیکال تا 30 برابر (عدد 30 یک مثال است و در هر دوربین می‌تواند تغییر کند)
4. علامت یک نیم دایره پررنگ بر روی یک محور افقی و دو خط چین در اطراف نیم دایره و نوشته Fixed: نشان دهنده مجهز بودن دوربین مداربسته به لنز ثابت
5. علامت چکش: نمایان گر استاندارد IK که معمولا IK10 است
6. علامت ابر با ریزش باران: نمایان‌گر استاندارد IP که معمولا IP66 است
7. علامت خورشید و هلال ماه با نوشته ICR: نشان دهنده قابلیت تصویربرداری در بیست و چهار ساعت شبانه روز با استفاده از فیلتر ICR. (هر چند منطقا این فیلتر باید در دوربین‌های مجهز به IR LED (همان دید در شب) موجود باشد، اما همیشه چنین نیست و اغلب موجب سردرگمی خریدار (چه عمده و چه تک) می‌شود. بهرحال باید بدانید سیاست گذاران برندها با تفکرات خاص خود در برخی موارد این مسائل را رعایت نمی‌کنند و حتما پیش از خرید از کارشناسان مربوطه و از طریق راهنمای خرید فارسی و یا انگلیسی از مجهز بودن دوربینتان به IR LED مطمئن شوید‎‎‎‎؛ البته در صورتی که به آن نیاز دارید.)
8. علامت پنجره، خورشید و آدمک و نوشته true WDR: مخفف عبارت True wide dynamic range به معنای گستره داینامیک عریض واقعی
9. علامت کوه، خورشید و آدمک و اختصار BLC: مخفف عبارت Backlight Compensation به معنای خنثی کننده نور پس زمینه
10. شمای دوربین مدار بسته دام (سقفی) از بالا با خطوط منحنی در دو طرف با حروف اختصاری DIS: مخفف عبارت Digital image stabilization به معنای لرزش گیر دیجیتال تصویر
11. علامت خودرو با چراغ‌های روشن و حروف اختصاری HSBLC: مخفف عبارت Highlight Suppression Back Light Compensation به معنای کاهش نور زیاد (چراغ خودرو)/خنثی کننده نور پس زمینه
12. علامت بلندگو با نمادی شبیه علامت وای فای در بالای مربع: به معنای مجهز بودن سیستم مدار بسته شما به آلارم قابل تنظیم (هشدار)
13. علامت چندین نقطه بر روی یک محور 360 درجه فرضی و نوشته IR: مخفف کلمهinfrared به معنای مادون قرمز و نشان دهنده مجهز بودن دوربین مدار بسته به قابلیت دید در شب
14. نوشته 5M و 3M: نشان دهنده رزولوشن و کیفیت تصویر تا حد 3 و 5 مگاپیکسل
15. نوشته 4K UHD: مخفف عبارت 4K Ultra High Definition و نشان دهنده رزولوشن و کیفیت تصویر فوق العاده تا حد 4K که چهار برابر حالت FullHD است. تصاویر در این حد رزولوشن، بسیار شفافند و حجم زیادی دارند.
16. علامت ماهی با دایره‌ای تو خالی (همزمان به صورت ماهی و چشم به نظر می‌آید) و کلمه fisheye:
به معنای چشم ماهی و نشان دهنده دوربین مدار بسته با دید 360 درجه
17. شمای سوکت از بالا و نوشته PoE: نشان دهنده منبع تغذیه دوربین مدار بسته IP از طریق جریان برق شبکه و مخفف عبارت Power over Ethernet


مطالب مرتبط

عضویت در خبرنامه

ارتباط با ما

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان کاووسی فر، پلاک 23
تلفن: 22276534-021     22255495-021     info 'at' sahba-co 'dot' com