ورود ثبت

ورود به سایت

نام کاربری *
گذرواژه *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

تکمیل فیلدهای ستاره‌دار الزامی است.
نام *
نام کاربری *
گذرواژه *
تکرار گذرواژه *
پست الکترونیک *
تکرار پست الکترونیک *

قوانین و مقررات / درباره ما / تماس با ما    02122276534   -   02122255495

راهنمای خرید دوربین مداربسته (قسمت چهارم)

در مقالات گذشته سعی کردیم مفهوم‌هایی را که برای خریداران دوربین مدار بسته (چه حرفه‌ای و چه آماتور) قابل درک نیست، به زبانی ساده توضیح دهیم. در این قسمت به سراغ برند پاناسونیک رفته و نمایه‌های سیاه و سفید مخصوص به دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های ذخیره‌ساز آن را توضیح خواهیم داد.

1. آیکون IP66 standard: به معنای دارا بودن استاندارد IP66
2. تصویر یک خودرو به صورت نیمه با چراغ روشن و علامت اختصاری HLC: مخفف عبارت Highlight Compensation به معنای خنثی کننده نور زیاد
3. شمای دوربین مدار بسته دام (سقفی) با عبارت Vandal resistant: به معنای مقاومت در برابر عوامل خرابکار و معمولا به مفهوم داشتن استاندارد IK10 است (می‌تواند شامل دیگر استانداردهای تعیین شده جهانی نیز باشد)
4. آیکون خورشید و ماه و ستاره (ادغام در هم): به معنای قابلیت فیلمبرداری در بیست و چهار ساعت شبانه روز (گاهی پیش می‌آید بنابر مشخصات فنی دوربین، علامت اختصاری ICR نیز گوشه سمت چپ مربع دیده می‌شود. ICR مخفف عبارت Infrared Cut-Filter Removable به معنای فیلتر مسدود کننده امواج مادون قرمز (جدا شدنی) که در روز امواج مادون قرمز را به منظور جلوگیری از سفید شدن تصویر جذب کرده و شب با فعال شدن IR LED، این فیلتر خاموش شده و تصاویر به صورت سیاه و سفید ثبت می‌شوند)
5. آیکون (HD (High Definition با اعداد 720، 30p: به معنای تصویر با کیفیت بالا (1280×720 پیکسل) و با حداکثر سرعت 30 فریم در ثانیه
6. آیکون Full high definition) FULL HD) با اعداد (1080، 30p): به معنای تصویر با کیفیت بسیار بالا (1080×1920 پیکسل) و با حداکثر سرعت 30 فریم در ثانیه
7. آیکون مربعی که به صورت قُطری نصف شده و نیمی علامت ابر با کلمه Fog (به معنای مه) و نیم دیگر پر از نقطه و کلمه sand (به معنای شن) و پایین مربع، کلمه compensation: به معنای اصلاح کننده تصویر در شرایط مه و طوفان شن برای شفافیت تصویر
8. شمای دوربین مدار بسته دام (سقفی) با ستاره درخشان و قطرات آب با عبارت rain wash coating و یا شمای دوربین مداربسته دام با ستاره درخشان و قطرات آب و لکه‌های ابر مانند و فلش به سمت پایین کنار دوربین و کلمه coating: به مفهوم پوشش ضد باران دوربین مداربسته که در شرایط ریزش باران، قطرات آب به دلیل کاور با ساختار نانو بر روی لنز نمانده و سُر می‌خورند و تصویر از دست نمی‌رود. همچنین به تبع آن پس از توقف ریزش باران نیز لکه‌های ناخوشایند ناشی از باران نیز بر روی لنز مشاهده نمی‌شود.
9. شمای دوربین مدار بسته دام (سقفی) با کلمه H2O داخل لنز و عبارت No humidification: به معنای تجهیز دوربین مداربسته به دستگاه رطوبت‌گیر در شرایط آب و هوایی مختلف
10. مربع با دو آدمک داخل و خارج یک مانیتور و عبارت Face Matching: به معنای تطبیق چهره که این مفهوم را دارد که سیستم نظارتی شما قابلیت تطبیق چهره با استفاده از داده‌های از قبل ذخیره شده را دارد.
11. آیکون دو مستطیل در موازات هم به صورت عمودی و علامت ضربدر بر روی آن‌ها و نوشته Auto back focus: به معنای فوکوس اتوماتیک (واضح سازی خودکار) در لنزهای وری فوکال (با فاصله کانونی متغیر)
12. شمای دوربین مدار بسته دام (سقفی) با لامپ روشن داخل لنز و کلمه IR LED: به مفهوم مجهز بودن دوربین به قابلیت دید در شب
13. آیکون مربع با تصویر یک آدمک و کادر دور گردی صورت و نوشته Face detection: به معنا و مفهوم قابلیت تشخیص چهره در دوربین مداربسته
14. مستطیل با نوشته 36x extra optical zoom: به معنای زوم پیشرفته اپتیکال تا 36 برابر (عدد 36 یک مثال و در دوربین‌های مختلف ممکن است تغییر کند)
15. آیکون بیضی شکل با علائم اختصاری H.264, JPEG, MPEG-4 (البته ممکن است هر سه را به طور همزمان نداشته باشد): علائم اختصاری گفته شده در بالا فرمت‌های فشرده سازی تصاویر هستند و تعیین کننده میزان حجم فایل‌های خروجی و قابلیت‌های مالتی فرمته (چند فرمته) دوربین را نشان می‌دهند.
16. آیکون مستطیل شکل با حروف اختصاری i-VMD: نماینده عبارت intelligent video motion detection به معنای تشخیص حرکت هوشمند در دوربین مدار بسته که معمولا به صورت گزینه اختیاری در دسترس کاربر قرار می‌گیرد و از طریق نرم افزار مدیریت تصاویر قابل کنترل است.
17. نوشته TRUE 4K: به معنای 4K حقیقی و نشان دهنده رزولوشن تصویر تا حد 4K که جز عالی‌ترین کیفیت‌ها محسوب می‌شود.
18. شمای دوربین مدار بسته Dome (سقفی) و دو فلش پایین لنز به اضافه تصویر یک آدمک در حال حرکت و نوشته advanced auto tracking: به معنای ردیابی خودکار پیشرفته که هنگام برخورد با سوژه‌های مشکوک با استفاده از برنامه نویسی‌های خاص به کاربر هشدارهای لازم را می‌دهد.
19. آیکون VIQS و نوشته Variable Image Quality on Specified area: به معنای کیفیت متغیر تصویر در ناحیه مشخص شده. این بدان معناست که تکنولوژی VIQS این امکان را به شما می‌دهد که دو ناحیه در تصویر را برای داشتن کیفیت تصویر بهتر مشخص کنید و سیستم به صورت خودکار از کیفیت سایر مناطق کاسته و کیفیت بالاتری را در نقاط مشخص شده در اختیارتان می‌گذارد. همچنین این مسئله باعث کاهش حجم داده‌های تصویری نیز می‌گردد.
20. مستطیل با حروف (SD (-Enhanced- Super dynamic: به معنای محدوده پویایی پیشرفته (گستره داینامیک پیشرفته)


مطالب مرتبط

عضویت در خبرنامه

ارتباط با ما

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان کاووسی فر، پلاک 23
تلفن: 22276534-021     22255495-021     info 'at' sahba-co 'dot' com